Best Of Remaja Melayu - IKLAN

adf.ly - shorten links and earn money!

Dapatkan Yang Panas Terus Ke Email Anda!

Sila Masukkan Email Anda utk yang Lebih Panans dan Terkini
PASTIKAN ANDA VERIFY EMAIL ANDA

Di Bawa Khas Utk Remaja : By Remaja Melayu Kini

Friday, March 6, 2009

Gadis Terlanjur di tinggalkan...



SAYA berusia awal 20-an dan mempunyai teman lelaki sebaya dan kami sudah dua tahun terlanjur.
Masalahnya, baru-baru ini, dia memutuskan hubungan kami kerana mempunyai buah hati lain.
Saya amat tertekan kerana kami tidak pernah bergaduh besar sehinggalah saya terbaca pesanan ringkas daripada perempuan itu ketika dia bercuti di rumah saya.
Ternyata perempuan itu pilihannya.
Namun, pelik kerana jika dia tidak sayang, mengapa masih berjumpa, melayan dan menyentuh saya?
Baru-baru ini, saya menelefon perempuan itu dan memintanya mengundurkan diri, namun dia enggan walaupun saya ceritakan keterlanjuran kami. Dia sanggup menerima segala kesalahan teman lelaki saya.
Saya amat tertekan, kecewa dan menderita apa yang berlaku hinggakan dalam masa dua minggu, berat badan saya turun 10 kilogram (kg).
Ibu perasan dengan perubahan saya. Akhirnya, kerana tidak sanggup menyimpan rahsia dan desakan ibu, saya menceritakan keterlanjuran saya bersama teman lelaki.
Ibu terkejut lalu menelefon teman lelaki namun gagal dihubungi. Ibu menelefon ibu teman lelaki saya dan selepas dua kali dia mengaku dan meminta maaf kepada keluarganya tetapi melalui kakaknya dan bukan terus kepada ibunya.
Dia tidak berani untuk berterus terang dengan ibunya kerana keluarganya mempunyai pegangan agama yang sangat kuat.
Masalahnya Dr, keluarganya menyuruh kami menghabiskan latihan praktikal sebelum menyelesaikan masalah ini.
Namun, saya takut dan tidak sanggup menunggu April ini kerana bimbang mereka lupa perkara ini.
Daripada perbuatan kakaknya, seperti tidak ada kesudahan yang baik untuk masalah ini. Walau apapun, saya bersyukur kerana keluarga masih memberi sokongan yang kuat walaupun saya melakukan dosa besar.
Tolonglah Dr, apa harus dilakukan. Saya masih menyayanginya dan sentiasa merinduinya. Ibu sering berpesan, jika dia tidak menerima saya dan tidak mahu bertanggungjawab, lepaskanlah dia kerana itu mungkin kami tiada jodoh. Namun, saya tidak dapat menerima kenyataan itu.
Dr, adakah keluarganya akan mengotakan janjinya untuk menikahkan kami? Adakah teman lelaki saya akan memaafkan saya? Adakah dia akan menikahi saya kerana sayang dan tanggungjawab atau hanya kerana terpaksa? Dan adakah kami akan bahagia nanti?
Saya amat berharap dia akan menjadi suami saya kerana tidak sanggup disentuh lelaki lain. Tolonglah saya.
Gadis sengsara,
Muar, Johor

7 comments:

Anonymous said...

tu la.. ak seorg lelaki.
x semua yg ko rasakn sama.. tp ak beharap ko buat la iktibar..
"barang free boleh di cuba & x bernilai.."
bila "barang itu di beli.." baru dia rasa nak jaga..
naluri seorang lelaki..

Mrs AzMAN_89 said...

KNP MDH SGT MEMBERI ????
BAGAIKAN TIADA HARGA DIRI....
SEDANGKAN SUDAH CUKUP DEWASA DAN TAHU MENILAI YANG MANA BAIK DAN BURUK.....
BIASA LA LELAKI ,
YANG FREE JUST BUAT MAINAN YANG SUCI JUGA DI CARI NAK BUAT BINI....
KNP CINTA MUDA MUDI KINI , BILA BERCINTA SEOLAH-OLAH LUPA HARGA DIRI...
BEGITU MURAH MEMBERI...

Mrs AzMAN_89 said...

KNP MDH SGT MEMBERI ????
BAGAIKAN TIADA HARGA DIRI....
SEDANGKAN SUDAH CUKUP DEWASA DAN TAHU MENILAI YANG MANA BAIK DAN BURUK.....
BIASA LA LELAKI ,
YANG FREE JUST BUAT MAINAN YANG SUCI JUGA DI CARI NAK BUAT BINI....
KNP CINTA MUDA MUDI KINI , BILA BERCINTA SEOLAH-OLAH LUPA HARGA DIRI...
BEGITU MURAH MEMBERI...

Mrs AzMAN_89 said...

KNP MDH SGT MEMBERI ????
BAGAIKAN TIADA HARGA DIRI....
SEDANGKAN SUDAH CUKUP DEWASA DAN TAHU MENILAI YANG MANA BAIK DAN BURUK.....
BIASA LA LELAKI ,
YANG FREE JUST BUAT MAINAN YANG SUCI JUGA DI CARI NAK BUAT BINI....
KNP CINTA MUDA MUDI KINI , BILA BERCINTA SEOLAH-OLAH LUPA HARGA DIRI...
BEGITU MURAH MEMBERI...

Anonymous said...

Ingati Allah.Bertaubat n buat sembahyang istikharah.Jika dia tercipta untuk ko, Allah akan beri petunjuk.n dia tetap akn jadi untuk kita.kalu tak,biar kucing tumbuh tanduk pun,ttp bukan untuk ko.ko rasa susah ati ker,tersiksa ker, nak jugak ke.ttp xkan ubah jodoh ko.

lelaki akn layan kaum hawa seperti seorang perempuan
jantan akan layan kaum hawa seperti betina

kadang2 aku terpikir gak, maybe dia still sayang ko tapi dia rasa boring ngan ko.or maybe dia nih kucing yang takmo lepaskan ikan2 f.o.c.tp aper2 pun aku tak kenal dia n aku tak kenal ko.

tp ingat, ko ader mak n abah, rujuk pader diorg.lg pun mak ko syg giler kat ko.kalu hal nh still lg xder saper yg tau melainkn famili ko n dia, so rahsiakn.maruah ibubapa kena jaga.

jaga diri ko baik2.

Anonymous said...

hmmm sll dgr prempuan yg mnanggung susah...yg lelakinye lps mcm tu je..deritanya ppuan yg rasa.sabarlah ye, itu tanda Allah lebih sayangkan kamu,sebab tu la diberi ujian hebat.hidup kat dunia ni tak lama pn. Yg kekal, di sana nanti,jadi kejarlah masa depan di sana yg lebih bermakna.buktikan kamu boleh berubah.Allah sentiasa bersama kamu,Dia tak pernah tinggalkan hamba2Nya, melainkan kita yg selalu mnjauhkan diri.diberinya kesusahan spy kamu lebih mengingati..lepas ni lupakan ap yg pernah berlaku ubah cara hidup dan bertaubatlah sungguh2.bina hidup baru perjuangkan nasib umat islam yg smakin leka dgn dunia.

Unknown said...

Ko kwin ja lah dgn aku kan sng